Warhammer Dark Omen Forum

Warhammer Dark Omen Community => Tavern => Topic started by: Zymeth on April 01, 2008, 08:09:00 PM



Title: Allmächtiger Magier und neuer Zauber!
Post by: Zymeth on April 01, 2008, 08:09:00 PM
hi.

Netter aprilscherz (oder doch nicht?)

Ein feuerzauberer mit atombombe und volans ring der ja außem spiel ist.
Hab ihr das bild gefakt??



Title: Re: Allmächtiger Magier und neuer Zauber!
Post by: bembelimen on April 03, 2008, 03:33:50 PM
Naja eigentlich war ja noch ein "Download" dabei, hat aber scheinbar niemand gesehen ;)

Idee/Umsetzung/Veröffentlichung kam vom genialen Ghabry. Warn Scherz, da ja immo das große "versch. Zauber der versch. Rassen auf einen Zauberer vereinen" umgeht. Naja ich fands lustig ;)

Wers nicht gesehen hat:

(http://images.dark-omen.org/nuclearstrike.png)


Title: Re: Allmächtiger Magier und neuer Zauber!
Post by: Zymeth on April 04, 2008, 11:50:46 AM
Und wie habt ihr den ring ins spiel bekommen??


Title: Re: Allmächtiger Magier und neuer Zauber!
Post by: Ghabry on April 04, 2008, 05:00:45 PM
Der Ring ist bereits im Spiel vorhanden, hat ja sogar ne Beschreibung im Buch (auch wenn da nur steht, dass der Ring nicht verwendet wird ^^). Den kannst du dir mit WH2Edit "herzaubern", wenn du ihn anklickst, erscheint der Zauberstabcursor, aber wenn du klickst hat es keine weitere Funktion.
Die anderen Zauber hatte ich mir folgendermaßen besorgt: Habe Bernhardt usw. ein Zauberbuch gegeben und auf LV4 eingestellt, damit sie mehr Zauber haben und dann schön zusammengeschoben ;).
Der "Nuclear Strike" ist ein Bild von Google (um genau zu sein, das hier (http://www.acm.vt.edu/~clint/download/imagedump/atom_bomb.jpg)). Auch wenn man wohl keine Ähnlichkeit mehr findet :D.
Der Text ist zum größten Teil handgepixelt, weil ich keinen bock hatte, nochmal DO wegen den Buchstaben zu starten ^^.

Wobei anzumerken wäre, dass es Villentretenmeth (http://darkomen.benjamintrenkle.de/benutzerprofile-anzeigen/villentrettenmeth.html) gelungen ist, einem Magier wirklich Zauber von (zwei) verschiedenen Rassen zu geben. Durch zweckentfremden der Itemslots ;).


Title: Re: Allmächtiger Magier und neuer Zauber!
Post by: Wesstwoodboy1993 on September 28, 2008, 10:52:52 AM
ne frage stell ich einfach mal hierein weil hier ja über items gesprochen wird kan man dan auch items selbst kreiren mit eigenen fähigkeiten wie nen shcwert was nen feuerstoß abgibt oderso ?


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The translated Question:

Is it possible to create new magic items with new skills like a sword with a fireball skill


Title: Re: Allmächtiger Magier und neuer Zauber!
Post by: Mikademus on September 28, 2008, 10:58:53 PM
I ran your question through Babelfish to try to reply, but it only translated half the words... Are you asking something about using fire-throwing magic items?


Title: Re: Allmächtiger Magier und neuer Zauber!
Post by: bembelimen on September 29, 2008, 10:57:29 AM
1. no it's not possible to create new magic items at the moment
2. sword+fireball => grudgebringer sword ;)


Title: Re: Allmächtiger Magier und neuer Zauber!
Post by: olly on September 29, 2008, 11:51:43 PM
Excellent Question..


All Magic Items and their Effects appear in

C:\Program Files\Dark Omen\GameData\Particle

as they are listed in

PAR_LIB file.



Some Magic Spells use both Sprite (.spr) and 3D Model (.m3d) files.


Wizard/Shamen etc Spells use DarkOmen M3D models as well. 

C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents\pc\Dark Omen\GameData\Furnture\Bright



Including the Fireball .M3D file object


(http://img72.imageshack.us/img72/7789/fireballgn3.th.jpg) (http://img72.imageshack.us/my.php?image=fireballgn3.jpg)(http://img72.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)


(The Muti-Coloured Shape)

:)





Therefore it only requires a new Magic Model to be created in Blender.

(and then to kindly ask Rob to write a Dark Omen 3d Model Exporter for Blender, Free 3d Modelling Software,
not necessary until we have some Models Built, ready to Export) This is the same principle for creating our Own buildings.

(http://img228.imageshack.us/img228/7994/blender3tx5.th.jpg) (http://img228.imageshack.us/my.php?image=blender3tx5.jpg)

For example the Goblin Shamen Magic 3d model in Blender, ready to alter and create new Magic Item.
(Bouncing Squig etc)

(http://img184.imageshack.us/img184/2553/orcshamefootkrunchlj9.th.jpg) (http://img184.imageshack.us/my.php?image=orcshamefootkrunchlj9.jpg)(http://img184.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)

:)



The focus would then have to be on recreating the Swords and their Magic

from Shadow of The Horned Rat.

(http://img337.imageshack.us/img337/5364/sothritemswj7.th.jpg) (http://img337.imageshack.us/my.php?image=sothritemswj7.jpg)

http://forum.dark-omen.org/tactical-wargaming-and-other-warhammer-games/shadow-of-the-horned-rat-t121.0.html (http://forum.dark-omen.org/tactical-wargaming-and-other-warhammer-games/shadow-of-the-horned-rat-t121.0.html)

Banner of Wrath, Might, Arcane Warding, Protection and Banner of Dread.
Sword of Dragon, Grudgebringer, Felior, Heros, Might, Parrying and Rock Splitter.



and if u want to learn more about assigning Magic to Players (Mixing)

http://wiki.dark-omen.org/do/Special:Allpages (http://wiki.dark-omen.org/do/Special:Allpages)

http://members.tripod.com/~Sturmlord/hex.htm (http://members.tripod.com/~Sturmlord/hex.htm)




:)